Haber

TechCamp İstanbul 2024’te ‘depreme hazırlık’ temalı oyunlar geliştirilecek

Özenç KILIÇ/ GAME geliştiricileri, ABD İstanbul Başkonsolosluğu’nun maddi desteği ve Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı (BUG Lab) iş birliğiyle düzenlenen ‘TechCamp İstanbul 2024’te buluştu. TechCamp 2024’ün bu yıl ana teması oyun ve deprem. Programın açılışında konuşan ABD’nin İstanbul Başkonsolosu Julie Eadeh, “Oyun geliştiricileri olarak kullanıcıların duygularını yakalayarak afetlere hazırlıklı olmayı teşvik edebilir, derin empati ve karşılıklı anlayış oluşturabilir ve böylece topluluklara gerekli desteği sağlayabilirsiniz. Doğal afetlere daha etkili bir şekilde hazırlanmak ve bunlara daha etkili müdahale etmek için kaynaklar.” “Bilgi ve beceri kazanma yeteneğine sahipsiniz” dedi.

Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof. , sosyal olarak ve birlikte.”

Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Doç. İtimat Çatak, “Buradaki amacımız deprem bilincine ve depreme hazırlık konusunda oyun ve deneyimler geliştirmek. Çünkü oyunların özellikle insanları bir araya getirme, farkındalık yaratma, empati kurmalarını sağlama gibi çok güçlü yönleri var.” TechCamp 2024 11 Şubat’ta sona erecek.

TechCamp İstanbul 2024, ABD Diplomatik Temsilciliğinin Türkiye’deki mali desteği ve Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı (BUG Lab) iş birliğiyle başladı. Etkinliğin açılış törenine Amerika Birleşik Devletleri (ABD) İstanbul Başkonsolosu Julie Eadeh, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Esra Hatipoğlu, Bahçeşehir Üniversitesi Bağlantı Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Kemal Suher, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Dijital oyun geliştiricilerini bir araya getiren ‘TechCamp İstanbul 2024’ün bu yıl ana teması deprem. Proje kapsamında 80 öğrenci, deprem farkındalığını artırmak ve depreme hazırlığı teşvik etmek amacıyla oyunların gücünden yararlanarak sanal gerçeklik teknolojisiyle deprem öncesi, anı ve deprem sonrasında interaktif deneyimler ve simülasyonlar oluşturacak. TechCamp’e katılan oyun geliştiricileri de düzenlenecek çalıştaylarda deprem uzmanı ve akademisyenlerden eğitim alacak.

“DAHA GÜÇLÜ VE DAYANIKLI TOPLUMLAR İNŞA EDECEĞİZ”

Etkinlikte konuşan Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) İstanbul Başkonsolosu Julie Eadeh, programın gençler için bir fırsat olduğunu belirterek, “Depreme Hazırlık için Deprem Farkındalığı ve Oyun Geliştirme programı genç başkanlara fırsat sağlıyor. afete dayanıklılık uzmanlarından mentorluk almak ve oyun geliştirmenin gücünden yararlanarak olumlu bir toplumsal etki yaratmak ve böylece teknolojiyi dönüştürücü bir şekilde kullanma fırsatı sağlamak. Klasik bir eğlence aracını güçlü bir eğitim aracına ve toplumsal değişim aracına dönüştüren bu hafta sonu boyunca, uzman mentorlarınızın desteğiyle, toplumu depreme hazırlamak ve farkındalık yaratmak için önemli oyunların ve sanal gerçekliğin gücünü öğreneceksiniz. doğal afet öncesinde, sırasında ve sonrasında neler yapılması gerektiği hakkında Bir oyun geliştiricisi olarak kullanıcıların duygularını yakalayıp afetlere hazırlıklı olmayı teşvik edebilecek, derin empati ve karşılıklı anlayış yaratabilecek ve böylece toplumların doğal afetlere daha etkin tepki vermesine yardımcı olabileceksiniz. Hazırlık ve müdahale için gerekli bilgi ve becerileri kazanma becerisine sahipsiniz. “Destekleriniz ve katılımınız sayesinde elbette daha güçlü ve sağlam toplumlar inşa edeceğiz” dedi.

“Bireysel ve Toplumsal Olarak Birlikte Hareket Etmeliyiz”

Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof. Dolayısıyla bu tür etkinliklerin özellikle TechCamp’te değerli dekanımızın da dediği gibi çok farklı konulara ve önemli konulara değindiğini görüyoruz. 2 yıl önce düzenlediğimiz TechCamp’in ana konusu kadınların güçlenmesi, iklimi ve iklimiydi. Kriz ve bilgi kirliliği çok değerli. Artık uluslararası çıkarlar ile ulusal konular arasında derin farklılıklar kalmadığı için güvenlik boyutları da çok önemli. “Bütün bu konuların doğrudan etki yarattığının bilinciyle hayatımıza devam ediyoruz. genişledikçe hayatlarımızda. Özellikle öğrencilerimizin ve farklı üniversitelerden farklı grupların bu süreçlerde yanımızda olması adına bu tür etkinliklere katılmak bizi çok mutlu ediyor.” dedi.

“OYUN TOPLUMSAL SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNDE BİR ARAÇ HALİNE GELMİŞTİR”

Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Kemal Suher, “Aslında oyun artık sadece bir imaj oyunu ya da oyun oynamak adına eğlence denilen bir alan ya da ortam değil. Artık bir araç haline geldi. toplumun sorunlarına ve sorunlarına ciddi bir şekilde odaklanan ve bu sayede kendimizi ifade edebildiğimiz bir kanal haline geldi.” Bugün burada bunu görüyoruz. Hatırlarsınız 2022 yılında düzenlediğimiz TechCamp’te kadının statüsünün yükseltilmesi, yanlış bilgilerin yayılması ve iklim kaynaklı sorunlarla nasıl mücadele edileceği üzerine çalıştık. Bu yıl da görüldüğü gibi 2023 yılında hepimizi çok yakında ilgilendiren bir konu için bir araya geldik. Titreme. Bu çok önemli bir sorundur. 6 Şubat’ta bu acıyı, bu yarayı, bu meseleyi hepimiz çok yakından yaşadık. Şimdi aramızda özellikle İstanbul’da bunu her gün düşünmeden yaşayan yoktur herhalde. Dolayısıyla çok anlamlı bir etkinlik olduğunu düşünüyorum. Çok değerli bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Başta İnanç hocam olmak üzere emeği geçen tüm öğrenci ve bireylere canı gönülden teşekkür ediyorum. “Tabii ki bir teşekküre izin verirseniz, başından beri bize destek olan ABD Başkonsolosu Bayan Julie Eadeh’e tüm kalbimle teşekkür etmek istiyorum” dedi.

“AMACIMIZ SHAKK HAZIRLIĞINA YÖNELİK HEDEFLİ OYUNLAR VE DENEYİMLER GELİŞTİRMEK”

TechCamp 2024 hakkında konuşan Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Doç. Güven Çatak, “Bu sene de söylediğimiz gibi konumuz deprem. Buradaki amacımız deprem farkındalığı ve depreme hazırlık konusunda oyun ve deneyimler geliştirmek. Çünkü oyunların özellikle insanları bir araya getirmesi, farkındalık yaratması, farkındalık yaratması gibi çok güçlü yönleri var. Bildiğimiz eğlence branşı dışında aslında bu anlamda oyunların ortak bir dil oluşturması, insanları bir araya getirmesi ve özellikle empati kurmasını sağlaması, insanları uzaktan bir araya getirmesi ve bazı olaylara bizzat şahit olması gibi çok güçlü yönleri var. Bu kampta oyun geliştiren arkadaşlarımızı, öğrencilerimizi, bölüm profesyonellerini ve akademisyenleri de bir araya getiriyoruz.Bu kampta da aslında bu tür projelerin ortaya çıkmasını sağlayacağız.Öne çıkan projeleri desteklemeye devam edeceğiz. Kampın sonu yani ürünleştirme tarafında, onları çeşitli kurum ve kuruluşlara götürerek ürünleştirme tarafında da desteklemeye devam etmek istiyoruz. Tabii şu anda aşağı yukarı 180 başvuru aldık. Anladık. Bunlardan 80 tanesini kabul ettik. Bu hafta ilk antrenman kampımız 6 Şubat’ta başladı. İlk 3 günde bu arkadaşlarımıza oyun geliştirme ve sanal gerçeklik konularında çeşitli eğitimler verildi. Artık bugünden itibaren 3 günlük bir Hekaton başlıyor, yani oyun geliştirme tarafı başlıyor. Şimdi 80’e yakın arkadaşımızla 3 gündür buradayız. “Bu alanda oyunlar geliştirmek için her zaman tartışacağız, konuşacağız ve elbette birlikte üreteceğiz” dedi.

“OYUN SADECE EĞLENCE DEĞİL, AYNI ZAMANDA ÖĞRETİCİDİR”

Hekaton çalışmasına katılacaklardan biri de Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı 3. sınıf öğrencisi Aslı Cengiz. Cengiz, projede yer almanın heyecan verici olduğunu belirterek, “6 Şubat’taki depremden ben ve ekibim gerçekten çok etkilendik. Bu programı duyduğumuzda çok heyecanlandık ve bunun bir parçası olmak istedik. Katılmaktan ve kabul edilmekten çok memnunuz. Biz işin daha duygusal kısmındayız.” “Geliştireceğimiz bu üç günlük oyunda biz de yer almak istiyoruz. Katkı sağlayacağını umuyorum. Ayrıca küçük simülasyonlarla insanları eğitmeyi de amaçlıyoruz. Çünkü oyun sadece eğlenceli değil, aynı zamanda öğretici de. ” söz konusu.

habermilas.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu